dinsdag 28 juli 2009

KPN Reseller worden

Als je veel klanten hebt die nog op de traditionele manier van telefonie gebruik maken is het misschien handig om reseller te worden van een VoIP aanbieder zoals bijvoorbeeld KPN. Een bedrijf die ook openstaan voor reseller is bijvoorbeeld BBeyond dat vooral de zakelijke markt bediend. Het nieuwe VoIP traject is vaak in combinatie met een nieuwe internetaansluiting. Internet Service Providers willen klanten hebben om hun internetdiensten te slijten maar ook hun VoIP-diensten. ISP's krijgen zo 2 geldstromen van die klant. Het abonnementsgeld is de eerste die maandelijk terugkomt voor een vast bedrag. Als tweede heeft men de gesprekskosten die variabel zijn naar gelang de gebruiker gebeld heeft.

De meeste marge word gedraaid op de gesprekskosten. Vooral de grote bedrijven kopen de belminuten goedkoop in en verkopen deze als het ware aan jou door met hun marge daarboven opgeteld. Je moet niet de fout maken om te denken dat flinke provisiebedragen zullen binnenkomen. Het is maar een fractie van de belkosten. Het klinkt natuurlijk logisch. Een voorbeeld van een klant die alleen maar nationale gesprekken voert die 1 cent kost per minuut. Je snapt dat je hier niet veel provisie van hoeft te verwachten ook al belt deze klant zich het licht uit zijn ogen.

Het word pas interessant als je veel klanten hebt die veel bellen. Vele beetjes zijn bij elkaar toch een hoop. De vraag is wel of je je hier mee moet bezig houden. Wil je provisie najagen en je hier op focussen of wil je gewoon doen waar je goed in bent. Je kunt normaal dan toch je geld verdienen. Als je dit doet moet je wel rekening ermee houden dat de klant een bepaald verwachtingspatroon heeft. Indien jij zaken gaat regelen voor je klant en je dus als tussenpersoon opsteld zul je waarschijnlijk ook belast worden met vragen en andere perikelen. Je kunt dus vragen om reseller te worden maar je moet snappen dat dit extra werkzaamheden zal inhouden. Schoenmaker blijf bij je leest.

Resellers krijgen vaak een apart nummer van een helpdesk. Op deze helpdesk zijn techneuten aanwezig die bepaalde basis vragen niet stellen omdat ze ervan uitgaan dat jij dit al hebt gedaan. Deze helpdesks zijn vaak ook beter bereikbaar.

Ben je ge�nteresseerd in informatie over een VoIP KPN Reseller, neem dan de tijd om op de link te kijken in dit artikel.

1 opmerking:

  1. VoIP resellers have been facilitating people due to much advanced services. One can make calls at any point of time in a hassle free manner. The visibility of such great comfortable facility has proved its worth.

    Thanks
    Reseller VoIP

    BeantwoordenVerwijderen