Er is een voordeel bij het gebruik van VoIP die vele mensen over het hoofd zien. Volgens mij is dat de flexibiliteit welke VoIP kan bieden. Het maakt hierbij niet uit of het voordeel voor de gebruiker is, de chef of directeur. Op elk vlak is wel een voordeel qua vrijheid te realiseren.
Laten we eerst een de financiele flexibiliteit bekijken. Je kunt een flink voordeel halen door de maandelijkse lasten omlaag te krijgen. Vroeger waren deze kosten hoog en gerelateerd aan het aantal lijnen, met VoIP zijn er geen lijnen. Naast het aantal lijnen was je ook beperkt aan de locatie waar deze zich bevinden. De abonnementsgelden per telefoonlijn is relatief gezien duur te noemen. Bij VoIP heb je geen lijnen. Afhankelijk van je internetaansluiting, met name de bandbreedte, zal het de centrale in staat stellen om meer gesprekken tegelijkertijd aan te kunnen. Dit staat dus los van het feit of het klanten zijn die jou bellen of medewerkers die de klanten bellen.
Je kunt zonder al te veel problemen veranderen van ISP. Misschien kan deze ISP je betere voorwaarden geven, betere service leveren of misschien een gunstigere tariefstelling bied.
Vaak kun je besparingen realiseren op de gesprekskosten omdat VoIP geen onderscheid maakt tussen lokaal en interlokaal bellen. De gesprekskosten naar internationale maar ook mobiele nummers zijn vaak via VoIP stukken voordeliger. Afhankelijk of je alleen nationaal veel belt, veel internationaal of veel mobiele gebruikers kun je wel 35% in de kosten besparen.
Dan heb je de vrijheid in keuze qua telefoontoestellen. Je hoeft niet een bepaald merk en model te kiezen wat maar bij die ene centrale aangesloten kan worden met enorm dure systeemtoestellen. Voordeel met VoIP is dus dat je flexibel kunt kiezen uit verschillende goedkope of duurdere telefoons, zolang ze maar SIP ondersteunen. Het enige waar je op moet letten is dat SIP ondersteuning aanwezig is. Let op met MSN Live! Messenger of Skype telefoons, die kun je niet (of via een omweg) aansluiten op je centrale. Dat is pas flexibiliteit.
Nu komt misschien wel het belangrijkste qua flexibiliteit met VoIP. Hierdoor kun en moet je anders denken over het inrichten van je kantoor, zowel fysiek als organisatorisch, je medewerkers en de samenwerking over de hele wereld.
Als je een internetaansluiting hebt sluit je je SIP telefoon aan en kun je waar ter wereld je SIP telefoon gebruiken alsof je op kantoor bent maar ook alle voordelen benutten die je centrale en VoIP bieden. Je moet beseffen dat een groot voordeel is dat jouw telefoon actief deel uit maakt van de centrale. Iedereen die op kantoor gebruik maakt van de centrale kan jou intern bereiken met hetzelfde gemak alsof je er fysiek zou zijn. Het maakt niet uit op welke plek je je bevindt. Zolang jouw SIP telefoon kan inloggen op het systeem kun je deze enorme flexibiliteit benutten. Meer vrijheid kan bijna niet. Mensen kunnen jouw bereiken of je voicemail bereiken zonder dat jij fysiek op kantoor hoeft te zijn. Als jij ergens van een andere plaatst inlogt zal de centrale weten hoe de gesprekken naar jou door te sturen. Je kunt toestelnummers gebruiken of abonneenummers. Dat is pas ultieme flexibiliteit.
Om meer te weten te komen over VoIP en de VoIP flexibel waarom het zo populair is, kijk op de hyperlink voor meer info.
vrijdag 10 juli 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten