Je kunt van veel voordelen genieten als je vaak met het buitenland te maken hebt met VoIP.
Je kunt de kosten drastisch verlagen door de besparingen wat je een financieel voordeel kan opleveren. Doordat je VoIP kunt implementeren in het buitenland maar ook ten gunste van het buitenlands telefoonverkeer kun je een logistiek voordeel benutten.
Bellen naar het buitenland, maar zeker naar buitenlandse mobiele telefoons, gaat vaak stukken voordeliger via een VoIP aanbieder dan via een reguliere telecom aanbieder.
Diverse fabrikanten van telefooncentrale-software bieden een kans om een calling card functie te gebruiken. Gebaseerd op de grote telecombedrijven is calling card een toestelnummer waar je naar toe moet bellen en dan voordeel kunt halen. Een moderne calling card kun je kiezen of de centrale jou moet terugbellen. Het kan namelijk in bepaalde situatie\'s voordeliger zijn om de centrale de kosten naar jouw mobiele telefoon te laten maken goedkoper is dan dat jij rechtstreeks via je mobiel een nummer belt in het buitenland. Als je de tarieven goed nakijkt zul je zien dat dit vaak een goedkopere oplossing is. De beller heeft dan een kostenbesparend voordeel. De beller kan dan gebruik maken van de tarieven die jij met je centrale verbelt via de VoIP aanbieder die op dat moment de gunstigste tarieven bied. Even om het duidelijker te stellen. Een medewerker van je bedrijf dat in Nederland is gevestigt belt vanuit Duitsland naar de centrale in Nederland. Kiest het toestelnummer van de calling card en laat zich dan doorschakelen met een abonneenummer in de VS. Je medewerker zal altijd minder kosten maken in verhouding als hij direct het nummer in de VS zou kiezen. Er zijn genoeg voorbeelden te bedenken waarbij je enorm voordeel kunt behalen.
Als je collega een VoIP telefoon ter beschikking heeft heeft hij nog een extra voordeel. De belangrijkste is volgens mij de vrijheid die hij dan heeft. Hij zou dan kunnen aanmelden op de telefooncentrale via zijn SIP telefoon en is dan zelfs geen gesprekskosten verschuldigd. Je snapt dat je wel de internetkosten nog moet betalen. Hotspots en hotels bieden deze relatief voordelig aan voor 24 uur gebruik. De kosten hiervan zijn een fractie van eventuele internationale gesprekskosten via een hotel. Met ook nog als voordeel dat men kan internetten. Als je aangemeld bent op de telefooncentrale via je VoIP SIP telefoon kun je er zo mee bellen alsof je fysiek op kantoor aanwezig bent. Ik geef je een voorbeeld. Je bent op zakenreis in Egypte. Login met je VoIP telefoon op de centrale in Nederland (of wat voor land dan ook). Vanaf dat moment kun je bellen, laten we even ervan uitgaan dat jouw kantoor in Nederland is, met de klanten in Nederland alsof je op kantoor bent. Maar je kunt ook internationale nummers bellen van buitenlandse bedrijven met alle voordelen die jouw telefooncentrale bied maar zeker rekeninghoudende met de goede tarieven die jij van je ITSP in je centrale hebt laten programmeren, dial plan noemen ze dit.
Wil je meer weten over bellen met VoIP in het buitenland? Kijk dan op de link in dit artikel.
donderdag 16 juli 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten