U kunt de voordelen van VoIP combineren met uw huidige telefooncentrale door een VoIP gateway te plaatsen. Deze bestaan in alle bedenkbare modellen, van klein naar groot. Zo zal de VoIP gateway het gesprek converteren van VoIP naar traditioneel telefoonverkeer. De werking is transparant. Waardoor de overgang zeer eenvoudig is voor de gebruikers, zij merken er niets van. Ze blijven de apparatuur (zoals telefoontoestellen) gebruiken zoals voorheen.
Je bent kosten aan het besparen op je belkosten en abonnementskosten terwijl je je huidige telefooncentrale blijft gebruiken.
De extra mogelijkheden die een VoIP centrale kan bieden zoals IVR (Interactive Voice Response; je herkent het door als je belt dat een stem zegt : Druk op 1 voor verkoop, 2 voor technische dienst, etc ) kun je zo in je huidige situatie toevoegen zonder dure kaarten te kopen voor je tradionele telefooncentrale.
Je kunt extra kanalen regelen om te bellen of gebeld te worden zonder de nadelen van traditionele lijnen zoals extra kaarten aanschaffen, beperkt tot 1 locatie, merk- en/of modelgebonden zijn.
Je hebt diverse uitvoeringen VoIP gateway, analoge- en digitale type. Het analoog model ondersteund POTS telefoonlijnen. Zo kunt u uw analoge lijn koppelen via SIP met VoIP. Het digitale model is bedoeld om ISDN via SIP te koppelen aan je VoIP toepassing. Een analoge VoIP Media Gateway start vanaf 150 euro.
Misschien vind jij redundancy belangrijker, ook hier zit je goed met een VoIP media gateway. Een voordeel van het implementeren van een VoIP gateway is dat je de bedrijfszekerheid vergroot door redundancy in te bouwen. Bijvoorbeeld als de stroom uitvalt of je internetverbinding het opeens niet meer doet, kan de VoIP gateway automatisch, mits goed ingesteld, terugvallen op je aanwezige analoge of digitale telefoonlijnen/-kanalen.
VoIP media gateways worden door diverse leverancier op de markt gebracht, hier enkele bekenden : Teles, AudioCodec, Grandstream, Patton en nog meer. De meeste leveranciers van VoIP gateways hebben een lijst op hun website staan van ondersteunde apparaten. Zo kun je van te voren controleren of jouw apparatuur speciale behandeling nodig heeft alvorens je deze aan je centrale kunt koppelen.
Bij de keuze maken van een VoIP gateway stel je jezelf de vraag welke telefoonlijnen je wilt aansluiten. Moet er een koppeling zijn tussen je oude huidige telefooncentrale en je nieuwe IP PBX telefooncentrale? Spreek de voordelen door met de gebruikers.
Een VoIP gateways is een goede tool voor je onderneming, mits juist gebruikt en in goede combinatie met je IP PBX telefooncentrale. Voor meer info, lees verder op de site van de link.
donderdag 25 juni 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten