VoIP gebruikers zien vaker nieuwe werelden opengaan door voor hen voorheen onbereikbare functionaliteiten in hun bereik te komen middels Hosted PBX of een IP PBX Centrale.
Vroeger was het gezamelijk met elkaar bellen, teleconferencing, een dure optie en vroeg technisch veel aan je traditionele centrale en lijnen. VoIP maakt dit bereikbaar voor iedereen. Je kunt met je collega\'s via VoIP conference samen met elkaar onderwerpen bespreken. Een veelgebruikt synoniem voor VoIP conference is televergaderen. 1 persoon initieert de vergadering of teleconference en andere deelnemers bellen naar een nummer waar de vergadering op plaats vind. Ze komen dan de vergadering binnen en kunnen dan luisteren en spreken. Je kunt bijvoorbeeld ook je sales manager samen met de marketing manager laten bellen om over een project te brainstormen. Hierdoor krijg je een flexibele en efficiente manier van communiceren. Er bestaat veelal de mogelijkheid bij VoIP conference systemen om de vergadering op te nemen. Je kunt dan erna educatieve of kwalitatieve controles op uitvoeren om uw bedrijf naar een hoger nivo te tillen. De opgenomen bestanden zijn meestal in het formaat WAV of MP3 die je gemakkelijk op een computer kunt afspelen.
Sta je op het punt om een keuze te maken bij een Hosted PBX provider of een eigen VoIP software IP PBX bekijk dan goed om de wenselijke mogelijkheden aanwezig zijn. Ga je VoIP conference enkel gebruiken voor collega\'s? Wil je dat ook \'externe\' gebruikers kunnen inbellen, via VoIP of via een traditionele lijn waarin je de onderverdeling kunt maken via een gratis 0800-nummer, een betaal 0900-nummer of een normaal telefoonnummers (bijv.020.....). Misschien wil je wel een beveiligingsmechanisme zoals een PIN-code op een vergadering hebben zodat enkel uitgenodigde bellers middels de PIN-code kunnen deelnemen aan de VoIP conference. Afhankelijk van de toepassingen die je wilt implementeren met VoIP conference wil je misschien een beheerder (ook wel operator) aanwijzen die mensen uit de vergadering kunnen zetten, geluid uitzetten of mensen die een order willen doen in een wachtrij te zetten. Als je dit wilt bespreek dit dan met je VoIP consultant.
Sta stil bij het feit dat de hoeveelheid deelnemers in verband staat met hoeveel bandbreedte (capaciteit) je nodig hebt. Je netwerkbeheerder kan dit uitrekenen. Zo voorkom je dat de VoIP conference zonder vervelende onderbrekingen kan plaatsvinden. Het netwerk op je eigen kantoor kan veel mensen tegelijkertijd aan als je een eigen IP PBX hebt. Als bellers via internet deelnemen aan de VoIP conference moet je even kijken of je internetverbinding voldoende capaciteit heeft om storingen te voorkomen.
Wil je meer weten over een voip conference organiseren of alle dingen die je met voip kunt doen, dan kun je het beste kijken op de site van Adinets.
maandag 8 juni 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten