Je kunt een eigen VoIP telefooncentrale aanschaffen. Het is fijn als je een eigen centrale hebt, vooral qua controle. Als je een eigen systeembeheerder hebt kun je nog meer eruit halen. Het bespaard je kosten en je krijgt meer flexibiliteit. Moest je in het verleden elke wijziging doorgeven aan het traditionele telecom bedrijf die voor elke wijziging een vast tarief had kun je met je eigen VoIP telefooncentrale en je beheerder dit zelf doen. Het zal je tijd besparen. Je hoeft niet te wachten, in het verleden duurden zoiets dagen, en het voordeel is dat je het zo vaak kunt wijzigen en terug wijzigen zonder dat dit je geld kost.
Een eigen centrale op je kantoor heeft voordelen. Een belangrijk voordeel kan zijn dat je de centrale kan laten integreren met je hardware en software die je al op kantoor hebt draaien. Dit noemt men CTI. CTI is een afkorting die 'Computer Telephony Integration' betekend. Het integreren van de telefooncentrale met de computers in je netwerk waardoor deze onderling gegevens kunnen uitwisselen. Het is zo mogelijk te maken dat als er een gesprek binnenkomt op de computer van de telefoniste via een programma het nummer van de beller, via nummerherkenning, op haar scherm komt met daarbij de behorende informatie van de beller. CTI zie je heel veel in omgevingen zoals een servicedesk, helpdesk of callcenter. Bij het MKB zie je nu ook steeds vaker CTI opkomen. Je hebt minder personeel nodig maar kunt toch snel de klant direct helpen omdat je de juiste informatie voor je neus hebt. In het verleden was CTI alleen voor de grote bedrijven haalbaar en betaalbaar. Sinds de komst van TAPI (1995) is het wel voor iedereen bereikbaar geworden.
VoIP centrales bieden veel mogelijkheden. Bedenk de meest ingewikkelde of dure functionaliteit van de grote telefooncentrales. Vandaag kunnen de relatief goedkope VoIP telefooncentrales het zelfde voor minder geld bieden of zelfs meer mogelijkheden bieden. Sommige centrales kunnen zelfs nog meer.
Meer weten over isdn telefooncentrales, lees er meer over op de link in dit artikel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten