Je kunt op veel verschillende manieren kosten besparen door implementatie van een VoIP telefooncentrale. De belangrijkste besparingen som ik hier even op.
Het eerste slachtoffer qua kosten gaat vallen onder je maandelijkse kosten. Je zult blij zijn om het abonnement dat je per maand verschuldigd aan je telecombedrijf drastisch omlaag gaat of zelfs helemaal gaat verdwijnen. De meeste VoIP trunk providers zullen geen kosten voor een trunk berekenen. Wil je echter een telefoonnummer, DID, aan de trunk gekoppeld willen hebben zul je wel een kleine vergoeding moeten betalen die nog steeds een fractie is van de maandelijkse kosten die je van een traditioneel bedrijf gewend bent. Omdat VoIP beperkt word door de bandbreedte van de internet verbinding en niet door een lijn of kanaal. Een snelle verbinding zal je in staat zijn om gelijktijdig meer gesprekken te kunnen voeren. Zowel inkomend als uitgaand. Als je de factuur kent van de maandelijkse kosten die bij een ISDN30 horen snap je het probleem.
Als tweede kun je besparen op de telefoonkosten. Het is mogelijk om wel een besparing van 70% te halen. Vooral als je veel internationale of mobiele telefoon gesprekken voert. Als je bedrijf bestaat uit verschillende vestingen zijn de mogelijkheden nog uitgebreider. Je kunt flink kosten besparen maar zeker als de vestigingen over de wereld zijn verspreid moet je niet versteld staan van de mogelijkheden. Realiseer je dan over het feit dat je vanaf dan gebruik kunt maken van alle mogelijkheden en voordelen die de centrale je bieden vanuit elke vestiging, waar dan ook gevestigd. Intern bellen kost niets. Het verloopt via de telefooncentrale waarbij het niets uitmaakt of die andere persoon in een ander land is. Dat is het voordeel dat VoIP via internet gaat.
Je derde besparingsmogelijkheid kun je krijgen op de vrije keuze die je kunt maken bij het aanschaffen van apparatuur. Als je maar oplet dat je appartuur kiest die SIP ondersteuning heeft. Zo weet je zeker dat dit op je VOIP centrale kan worden aangesloten. Lees de specificaties door of de VoIP telefooncentrale met het open protocol SIP werkt of met een gesloten protocol. Een gesloten protocol maakt je wederom afhankelijk van een fabrikant. Omdat SIP bij elke VoIP centrale te gebruiken is kun je groeien of overgaan naar andere merken zonder steeds nieuwe toestellen of andere randapparatuur te hoeven kopen. Je hoeft dan niet je oude toestellen weg te gooien en zo veel geld weg te gooien. Traditioneel gezien moest je bij een andere telefooncentrale, zelfs al had je hetzelfde merk maar een ander model, alle systeemtoestellen en telefoontoestellen vervangen. Je kon deze niet meenemen naar het nieuwe model centrale. Met de komst van SIP maakt het niet meer uit welk merk of model je kiest of die goedkoop of duurdere modellen zijn. Jij kiest wat past bij je wens.
Ben je geinteresseerd in telefooncentrales, lees er meer over op de link in dit artikel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten