Een van de taken van een VoIP Softswitch is om gesprekken naarde juiste persoon of toestel te verbinden. In het begin van de telecom operators moest een persoon handmatig de verbinding tot stand brengen door de juiste aansluitingen met elkaar te verbinden. Vandaag de dag gebeurd dit elektronisch terwijl een VoIP Softswitch zelfs een programma is die op een PC (of server) loopt. Er komt geen mens aan te pas. Hierdoor krijg je een snellere en meer efficiƫnte manier van communicatie.
Een VoIP Softswitch kan ervoor zorgen dat een gesprek bij iemand terecht komt die op dat moment het niet zo druk heeft. Hierdoor kun je efficienter omgaan met de bereikbaarheid en beschikbaarheid van je medewerkers wat de klantvriendelijkheid maar ook zorgt voor minder stress. Deze toepassing noemt men ook wel agent groups.
Een VoIP Softswitch geeft je de mogelijkheid om een bepaalde route te kiezen. Je kunt instellen dat de telefoon van de telefoniste 7 seconden overgaat,neemt zij/hij niet op, gaat ie automatisch naar een assistent, als hij/zij niet opneemt binnen 5 seconden gaat ie door naar afdeling, etc... Je snapt dat de kans vergroot word dat de beller iemand aan de lijn krijgt. Een andere benaming hiervoor is 'Hunt Groups'. De VoIP Softswitch gaat voor de beller op jacht (hunt is Engels voor 'jacht') naar iemand die de telefoon opneemt.
Met een VoIP Softswitch kun je kostenbesparen omdat je in de gelegenheid word gesteld om Least Cost Routing (LCR) toe te passen. Simpel uitgelegd zal de VoIP Softswitch tijdens het uitbellen de goedkoopste weg uitzoeken om te bellen. Stel dat je prijsafspraken hebt waarbij je korting hebt afgedwongen bij het bellen naar het buitenland zal de VoIP Softswitch, met de juiste instellingen natuurlijk, deze voordelige manier van bellen gebruiken zodra men naar deze bestemming gaat bellen. Als je dan een andere telecomprovider hebt waarmee je goedkoop naar mobiele telefoons kunt bellen zal de software steeds de juiste route kiezen, Least Cost Routing. De kosten die hiermee bespaard kunnen worden zijn enorm. Omdat je meerdere aanbieders kunt instellen kun je de voordelen wel raden. Was je vroeger afhankelijk van 1 aanbieder kunt je er nu meerder kiezen. Bijvoorbeeld een aanbieder die gratis bellen in heel Nederland aanbied, een andere aanbieder die goedkoop binnen Europa laat bellen en weer een andere die mobiel bellen als zijn sterke troef heeft. Dit heeft niet alleen als voordeel dat je kostenbespaard maar ook nog eens je telefoonverkeer redundant hebt uitgevoerd. Mocht een aanbieder een probleem ervaren gaat de VoIP Softswitch automatisch naar de volgende aanbieder. Het beste van 2 werelden dus, goedkoop en betrouwbaar! Geld besparen en betrouwbaarheid. Tegenwoordig word dit in een professionele organisatie niet als luxe gezien maar als noodzaak.
De VoIP Softswitch die jij gaat kiezen zal aan je wensen moeten voldoen qua uitbreidingsmogelijkheden zoals capaciteit, licentievormen, mogelijkheden zodat het de behoefte van je bedrijf kan bijbenen. Meer info over voice over ip vind je hier : voip.
donderdag 19 maart 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten